17SEP2021

Upplands-Bro kommun lanserar varumärkesplattform

Kommunens nya varumärkesplattform handlar om att lyfta berättelsen om Upplands-Bro. Här finns bilder och budskap om platsens unika värden. Plattformen är tänkt att användas av alla invånare, företag, föreningar och medarbetare i kommunen som arbetar med att forma varumärket Upplands-Bro.

Bild på webbsida med sex bilder.

På den nya varumärkesplattformen finns bilder, presentationer och annat.

Bilden av Upplands-Bro, alltså platsens varumärke, skapas gemensamt av alla som lever och verkar här.

Den nya varumärkesplattformen förenklar för alla aktörer i Upplands-Bro att bygga stolthet, glädje och inspirera till att förverkliga idéer.

– Det är vi som tillsammans är Upplands-Bro. Vi skapar berättelsen om denna oerhört vackra plats som har många kvaliteter och stora möjligheter. Vi bidrar på olika sätt i utvecklingen av Upplands-Bro till en ännu bättre kommun. En mer socialt, ekonomiskt och miljömässigt hållbar och attraktiv plats som fler kan upptäcka. Jag hoppas att vår nya plattform ska uppmuntra till att sprida vår gemensamma berättelse, säger Ida Texell, kommundirektör.

På plattformen finns bildbank, filmer, fakta och presentationer som kan användas i olika sammanhang.

– Varumärket Upplands-Bro äger och förvaltar vi som verkar här gemensamt. Genom att samla och tillgängliggöra material på en plattform som är öppen för alla, vill vi i kommunen bidra till en tydlig bild av vad Upplands-Bro är, säger Sara Eklind, kommunikations- och digitaliseringschef.

Relaterade nyheter

Upp