22OKT2020

Nu är vi 30 000 – Lisbet gissade sig till vinst!

I februari 2020 utlyste kommunen en tävling. Utmaningen var att gissa när invånarantalet passerade 30 000 i Upplands-Bro. Nu kan vi äntligen kora vinnaren: Lisbet Bertilsson i Bro!

Kvinna med kort grått hår.

Lisbet Bertilsson har bott i Upplands-Bro i över 50 år.

Grattis till vinsten! Över 40 personer deltog i tävlingen men du gissade på den 13 oktober och kom därmed närmast dagen då vi först noterade att vi var över 30 000 invånare i kommunens invånarregister, vilket var den 9 oktober.

Vad tänker du om att vi blir allt fler Upplands-Broare?

– Det är verkligen positivt att kommunen växer. Det har varit så i många år, att det byggs nytt. Jag tycker att det är kul, det känns som att vi går framåt och det ger energi. Vi har ju mycket yta här!

Hur länge har du själv bott i kommunen?

– Jag har bott här i över 50 år. Jag flyttade hit när jag var åtta år gammal och har valt att bo kvar. Det bästa med Upplands-Bro är kombinationen av närheten till Stockholm och landsbygd. Och Mälaren! Båtlivet är ett stort intresse i min familj.

Du jobbar ju faktiskt också i den kommunala verksamheten, hur är det?

– Jag jobbar som förskollärare, med förskoleklasserna på Råbyskolan. Jag kan vara den som har jobbat längst i den här kommunen, jag började redan 1986. Jag trivs jättebra!

Priset i tävlingen är fem inträdesbiljetter till simhallen i Bro.

Relaterade nyheter