4SEP2020

Han blir ny utbildningschef i Upplands-Bro kommun

Den 1 december 2020 tillträder Fredrik Nordvall som utbildningschef i Upplands-Bro kommun. Han kommer närmast från en tjänst som skolchef/förvaltningschef i Hallsbergs kommun.

Porträtt på man.

Fredrik Nordvall tillträder som utbildningschef i december 2020.

Fredrik Nordvall har en bred bakgrund och har arbetat med skolledningsfrågor och skolutveckling i 19 år. Som lärare, utvecklingsledare, biträdande rektor, rektor och förvaltningschef. Sin senaste tjänst, som skolchef och förvaltningschef i Hallsbergs kommun, har han haft i sju år.

– Jag tar med mig många positiva upplevelser och erfarenheter till Upplands-Bro. Det känns mycket inspirerande att tillsammans med övriga medarbetare i kommunen få driva den fortsatta utvecklingen framåt. Jag ser fram emot att vi gemensamt ska göra skillnad för alla barn och unga i Upplands-Bro, säger Fredrik Nordvall.

Kommundirektör Ida Texell ser fram emot det kommande samarbetet med den nya utbildningschefen.

– Fredriks långsiktiga kvalitetsarbete med utgångspunkt i barnens bästa gör att jag är stolt att välkomna honom till Upplands-Bro kommun, säger Ida Texell.

Relaterade nyheter

• 9 SEP 2020
    I projektet Solelever har skolklasser från Upplands-Bro, Sigtuna och Håbo kommuner lärt sig om solenergi. Det är ett samarbete med kommunernas energi- och klimatrådgivning och Naturskyddsföreningen. Nu har erfarenheterna samlats i...
  • 9 SEP 2020
    Unga i Upplands-Bro väljer i högre grad bort alkohol jämfört med genomsnittet i Stockholms län och färre än snittet uppger att de har provat narkotika. En hög andel av niorna tycker att livet är härligt att leva. Samtidigt är det en...
  • 8 SEP 2020
    Är du ute efter ett spännande och pedagogiskt intressant yrke med stora möjligheter till jobb efter avslutad utbildning? I januari 2021 rullar nästa omgång av trafiklärarutbildningen igång i Kungsängen. Ansök nu!