12JUN2019

Samarbete i fokus när företagare sommarminglade

Omkring 80 företagare deltog i kommunens sommarmingel på Almare Stäket. Samarbete och utvecklingen av Bro stod på agendan när kommunstyrelsens ordförande, Fredrik Kjos (M) och kommunens nya kommundirektör, Ida Texell, tog till orda.

Kommundirektör Ida Texell, i samspråk under företagarnas sommarmingel.

”Möts för att samarbeta”

Upplands-Bros nya kommundirektör, Ida Texell, besökte minglet och berättade kort om sin bakgrund och om sin kommande roll som kommundirektör.

– Jag känner mig otroligt hedrad att få vara med och jobba med att leda Upplands-Bro, säger Ida Texell.

Ida Texell är född och uppvuxen i Kristianstad. Hon är utbildad brandingenjör men har också en magister i företagsekonomi, med särskilt fokus på effektiva styrmodeller för offentlig sektor.

Hon kommer senast från en tjänst som förbundsdirektör och räddningschef på Brandkåren Attunda.

Under minglet fokuserade Ida på vikten av samarbete.

– Det är viktigt att vi tror på iden om det bättre och att vi tillsammans möts för att samarbeta. Min dörr står alltid öppen och jag är i behov av era råd och kloka ord, förklarade Ida.

Fokus på Bro

Kommunstyrelsens ordförande Fredrik Kjos (M), var också på plats för att prata om hur kommunen jobbar med att förbättra situationen i Bro. Även om kortsiktiga insatser som väktare och övervakningskameror finns på agendan, ville Fredrik fokusera på den långsiktiga insatsen.

– Tillsammans måste vi bygga en god uppväxtmiljö för unga i kommunen. Men det handlar om ett långsiktigt arbete, där vi måste kombinera både kort- och långsiktiga insatser, säger Fredrik Kjos (M), kommunstyrelsens ordförande.

Sommarminglet för kommunens företagare arrangerades på Almare Stäket, tisdagen den 11 juni.

Kommunstyrelsens ordförande, Fredrik Kjos (M).

Relaterade nyheter

• 21 MAJ 2019
    Företagen tycker att företagsklimatet i Upplands-Bro är bra. Upplands-Bro kommun får det sammanlagda betyget 4,0 av 6 i Svenskt Näringslivs enkätundersökning om företagsklimatet i Sverige. Endast Solna kommun är bättre i Stockholms...
  • 14 MAJ 2019
    Är ditt företag på jakt efter ny mark eller nya lokaler? Eller är ditt företag intresserade av att sälja mark eller hyra ut lokaler? Det var två av frågeställningarna som stod på agendan under Arena för tillväxt – en näringslivsträff...
  • 2 MAJ 2019
    Destinys care – så heter vinnaren av priset Årets företag – som delades ut på Upplands-Brogalan i fredags. Företaget, som ligger i Norrboda, är en privat utförare av hemtjänst och har hög kompetens och lång erfarenhet av åldrande,...