7MAJ2018

Så lyckas du inom e-handel

Sortiment, låga priser och snabba leveranser. Det är tre nyckelord för att bli en framgångsrik e-handlare, enligt Urban Lindstedt, journalist, författare och föreläsare inom e-handel.

Urban Lindstedt, journalist, författare och föreläsare inom e-handel.

 

Bäst företagsservice i Stockholm

Näringslivsträffen på Bro Park den 2 maj inleddes av Camilla Janson (S), kommunstyrelsens ordförande, som välkomnade åhörarna.

Därefter tog Nina Rönnberg, tf näringslivschef över och presenterade resultatet av kommunens årliga serviceundersökning - som visar att företagare i Upplands-Bro anser att kommunens service håller en hög nivå. Resultatet visar att Upplands-Bro har bäst företagsservice i hela Stockholmsregionen.

Upplands-Bro bäst i länet på service till företag

På kommunens näringslivsträffar finns det möjlighet för dig som företagare att presentera din verksamhet. Först ut som anmälde sitt intresse var Azar Tavallali, som är verksamhetschef för Destinys Care AB, som är en privat utförare av hemtjänst och personlig assistans. Azar gav en kort presentation om sin verksamhet för nyfikna åhörare.

Företagslots

Vidare informerade näringslivsutvecklare Nassim Nyholm om kommunens företagslots. Företagslotsen underlättar kommunikationen mellan dig som företagare och kommunens tjänstemän genom samordning och vägledning. När ditt ärende berör flera myndigheter är företagslotsen rätt för dig.

Företagslots

E-handel - en tydlig trend

Föreläsare för dagen var Urban Lindstedt, som delade med sig av sin kunskap om hur man startar och bedriver en e-handel verksamhet i Sverige.

Framtidsutsikterna för handeln är att den flyttar till nätet och att externa handelsområden är i riskzonen. Det är framförallt kunderna som driver den utvecklingen. Urban pekade på framgångsfaktorerna för stora e-handelsföretag och det som är gemensamt för alla är entreprenörerna, sortimentet, logistiken, egna plattformen, kostnadsfokuset och företagskulturen.

Det som är viktigt för konsumenter i en webbutik är att det finns bra sökfunktion, lätt att navigera, trygghetscertifiering, utbud, tydlig kontakt i kundservice, tydlig information om företaget. Viktigt även med bra bilder och säljande texter med tydlig produktfakta.

”Samarbeta, samäga eller sälja”

Näringslivsträffen avslutades med att Birgitta Dickson, ordförande för Företagarna Upplands-Bro Håbo informerade om att de har en träff ihop med Rotary på temat ”Samarbeta, samäga eller sälja”, där en jurist föreläser den 8 juni kl. 12 på Kungsängens golfklubb.

Relaterade nyheter

  • 15 MAJ 2018
    Företagen tycker att företagsklimatet i Upplands-Bro är bra. Upplands-Bro kommun får det sammanlagda betyget 4,03/6 i Svenskt Näringslivs enkätundersökning om företagsklimatet i Sverige. Endast Solna kommun är bättre i Stockholms...
  • 7 MAJ 2018
    Yrkesförarutbildningen är en yrkesutbildning på gymnasienivå som ger dig kunskaper och färdigheter som krävs för att arbeta som yrkesförare inom godstrafik.
  • 3 MAJ 2018
    Svaren från kommunens årliga serviceundersökning visar att företagare i Upplands-Bro anser att kommunens service håller en hög nivå. Nöjd-kund-index (NKI) ligger på 75, på en skala 0–100, vilket placerar Upplands-Bro som bästa kommun...