14NOV2017

Hon blir ny vd för kommunens fastighetsbolag

Ann Hermansson Alm, så heter Upplands-Brohus och Upplands-Bro Kommunfastigheters nya vd, som tillträder i april. Ann kommer senast från en tjänst som vd för Karlskogahem och hon ser fram emot att få jobba i en expansiv kommun.

Ann Hermansson Alm blir ny vd för kommunens fastighetsbolag.

– Det ska bli mycket spännande att få arbeta i en så expansiv kommun som Upplands-Bro. Jag tror att jag, med mina erfarenheter från fastighetsbranschen och speciellt allmännyttan, har en hel del att tillföra när det gäller både hårda frågor såsom ekonomi och byggande men även de mjuka i form av boinflytande, integration och trygghet, säger Ann Hermansson Alm.

Utbildning och jobberfarenhet

Ann är utbildad byggnadsingenjör och civilekonom och har studerat på Örebro universitet och på Handelshögskolan i Stockholm.

Förutom vd för Karlskogahem, har Ann jobbat som distriktschef för Vivalla/Baronbackarna på ÖrebroBostäder AB, där hon hade ansvar för det stora förnyelseprojektet i Vivalla som genomsyrades av hållbarhet - ekologisk, ekonomiskt och socialt.

Hon har också jobbat som affärsområdeschef på HSB Mälardalen och förvaltningschef HSB Sydnärke.

Ann Hermansson Alm tillträder sin nya tjänst i april.

Relaterade nyheter

• 23 NOV 2017
    Den 22 november behandlades slutgiltigt budgeten för 2018 i Upplands-bro kommun. Enligt den styrande koalitionens (S, MP, C, KD) budget tillskjuts nämnderna totalt 96,3 miljoner kronor i ytterligare budgetmedel. Det motsvarar en ökning...
  • 17 NOV 2017
    Soma Arenander och Anna Björklund - så heter medarbetarna i Upplands-Bro kommun som är nominerade till priserna Årets karriär och Årets nytänkare på Framtidsgalan. Soma har gjort raketkarriär och har inom loppet av 1,5 år gått från...
  • 15 NOV 2017
    Hur ser brottsstatistiken ut i Upplands-Bro? Vilka brott ökar och vilka brott minskar i kommunen? Nu finns brottsstatistik för årets mätperiod, tillgänglig att läsa på kommunens webbplats. Statistiken som kommunen använder är insamlad...