18JAN2017

Kundcenter byter namn till Kontaktcenter

Den 1 februari byter kommunens kundcenter namn för att göra det tydligare vilken verksamhet som bedrivs där. Det nya namnet blir Kontaktcenter.

Foto: Caroline Falkengren

Sedan Kundcenter startade i mars 2012 har verksamheten utvecklats. Ordet kund är otydligt och kan lätt missförstås vilket skapar förvirring över vad det egentligen är Kundcenter kan hjälpa till med.

– Därför byter vi namn till det mer passande namnet Kontaktcenter, för att förtydliga att alla är välkomna att kontakta kommunen, förklarar Susanne Schenström som är chef för verksamheten.

Namnbytet sker den 1 februari 2017.

Relaterade nyheter

  • 14 SEP 2017
    Varje år delar kommunen ut priset Årets Upplands-Broare för att uppmärksamma personer som på olika sätt gjort en insats som goda förebilder i kommunen. Årets pris går till veterinärerna Agnes Lenart och Hubert Nowakowski, som sedan...
  • 12 SEP 2017
    Har du fått Statistiska centralbyråns (SCB) årliga medborgarundersökning i brevlådan? I så fall är du en av 1200 slumpmässigt utvalda Upplands-Brobor som får tycka till om kommunens verksamhet. Vid den senaste undersökningen, för två...
  • 11 SEP 2017
    Antalet bostadsinbrott har ökat, inte bara i Upplands-Bro utan i hela länet. Därför rullar vi ut ytterligare en grannstödsbil, som ska cirkulera runt om i kommunen och skapa trygghet i våra bostadsområden. Grannstödsförarna fungerar...