18JAN2017

Kundcenter byter namn till Kontaktcenter

Den 1 februari byter kommunens kundcenter namn för att göra det tydligare vilken verksamhet som bedrivs där. Det nya namnet blir Kontaktcenter.

Foto: Caroline Falkengren

Sedan Kundcenter startade i mars 2012 har verksamheten utvecklats. Ordet kund är otydligt och kan lätt missförstås vilket skapar förvirring över vad det egentligen är Kundcenter kan hjälpa till med.

– Därför byter vi namn till det mer passande namnet Kontaktcenter, för att förtydliga att alla är välkomna att kontakta kommunen, förklarar Susanne Schenström som är chef för verksamheten.

Namnbytet sker den 1 februari 2017.

Relaterade nyheter

  • 17 NOV 2017
    Soma Arenander och Anna Björklund - så heter medarbetarna i Upplands-Bro kommun som är nominerade till priserna Årets karriär och Årets nytänkare på Framtidsgalan. Soma har gjort raketkarriär och har inom loppet av 1,5 år gått från...
  • 15 NOV 2017
    Hur ser brottsstatistiken ut i Upplands-Bro? Vilka brott ökar och vilka brott minskar i kommunen? Nu finns brottsstatistik för årets mätperiod, tillgänglig att läsa på kommunens webbplats. Statistiken som kommunen använder är insamlad...
  • 14 NOV 2017
    Ann Hermansson Alm, så heter Upplands-Brohus och Upplands-Bro Kommunfastigheters nya vd, som tillträder i april. Ann kommer senast från en tjänst som vd för Karlskogahem och hon ser fram emot att få jobba i en expansiv kommun.