Startsida – Upplands-Bro
Startsida – Upplands-Bro

Faktura till kommunen

Samtliga fakturor till Upplands-Bro Kommun ska vara ställda till:

Upplands-Bro Kommun
Fakturaskanning
196 81 Kungsängen

Fakturan ska förses med en referenskod som är fyra till åtta siffror lång. Referenskod anges av beställaren.

En fullständig faktura ska innehålla följande information:

  • Referenskod (om möjligt använd fältet Er referens)
  • Fakturabelopp
  • Momsbelopp
  • Bankgironummer, plusgironummer eller bankkonto
  • Fakturadatum
  • Förfallodag och betalningsvillkor (Betalningsvillkor är 30 dagar om inte annat avtalats före faktureringen)
  • Fakturanummer/ Ocr-nummer
  • Organisationsnummer/VAT-nummer
  • När organisationsnumret är ett personnummer ska fakturan innehålla information om att F-skatt finns/inte finns.
  • Specifikation vad fakturan avser

PDF-faktura

Kommunen kan ta emot fakturor i pdf-format via mail.

PDF-fakturan ska skickas till: fakturor@upplands-bro.se

Bifoga pdf-filen i mailet, om man har flera fakturor ska ett mail per pdf-faktura skickas. Innehåller fakturan bilagor ska dessa ingå i pdf-filen, inte som separata filer.

I rubrikraden/ämnesraden ska det stå: Faktura

Någon ytterligare info i mailet behövs inte. Resten av den information som vi behöver för att hantera fakturan finns i pdf-filen, se ovan vad en fullständig faktura ska innehålla.

Referenskod ska som tidigare alltid anges!

Sidansvarig

Senast uppdaterad:

2013-08-30