Felanmälan

Foto: Lilié Biskopsdotter

Vår målsättning är att erbjuda en god service inom områdena gata och park i Upplands-Bro kommun. Om något inte fungerar vill vi gärna att du berättar detta så att felet kan åtgärdas. Synpunkter - stora som små - är viktiga för vårat utvecklingsarbete.

I vårt kartbaserade verktyg registrerar du enkelt en felanmälan. Ditt ärende skickas till kommunen som handlägger och åtgärdar felet så snart som möjligt. Du kan också bifoga en bild till din felanmälan. Om du vill kan du få återkoppling på ditt ärende via e-post. I verktyget kan du följa ditt eget och andras aktiva ärenden. När ditt ärende är åtgärdat försvinner det från kartan.

 

Exempel på ärenden du kan felanmäla

  • Hål i gatan
  • Klotter
  • Trasiga skyltar och trafiksignaler
  • Trasig belysning
  • Skadade vägar
  • Bristande vinterväghållning (snöröjning, sandning och sandsopning)

Tips!

Skapa en genväg till felamälan på skärmen på datorn eller telefonen så att du alltid hittar sidan snabbt.

Snöröjning på kvällar och helger

Ring vår entreprenör BEAB :s jourtelefon: 070-3 02 43 61.

Undvik i största möjliga mån att ta kontakt med plogbilsförarna, då de utför ett arbete beställt av kommunen. Kommunen har daglig kontakt med entreprenaden och kommer att framföra nödvändig information till förarna.

Hjälp oss bli bättre!

Med din hjälp kan vi snabbare åtgärda felen som finns i vår närmiljö och på så sätt skapa ett tryggare och trevligare Upplands-Bro. Tipsa gärna vänner och familj om kommunens nya felanmälningsverktyg.

Parkering

Frågor om eller felanmälan av parkeringsautomater:
Ring Q-park på telefon: 077- 196 90 01.
Uppge parkeringsautomatens nummer. Numret står på en etikett till höger om kortläsaren, till exempel "BA nr:5 UB".

För felanmälan av parkeringar, anmälan av felparkerade bilar och skrotbilar:

Kontakta kontaktcenter
kommun@upplands-bro.se

Vid brådskande ärenden när kontaktcenter är stängt, kontakta Q-park på telefon: 077- 196 90 00

För frågor om parkeringsappen Parkster:

https://www.parkster.se/support/
Parkster kundtjänst: 0775 – 33 30 30

Överklagan av parkeringsanmärkning/parkeringsbot:

Läs mer här

Nyheter inom Felanmälan

  • 21 JUN 2018
    Snart inleder E.ON nästa steg i arbetet med att gräva ned den nya fjärrvärmeledningen genom Kungsängen. Enligt den preliminära tidplanen kommer sträckan mellan korsningen Kungsvägen/Enköpingsvägen och infartsparkeringen på Enköpingsvägen...
  • 8 JUN 2018
    Under vecka 24 påbörjar E.ON nästa steg i arbetet med att gräva ned den nya fjärrvärmeledningen i Kungsängen. Arbetet med den nya delsträckan innebär att det kommer att bli skytteltrafik på en begränsad del av Enköpingsvägen under...
  • 4 MAJ 2018
    Nu är Kockbacka - den nya trafikplatsen på E18 mellan Kungsängen och Bro - öppen för trafik. Invigningen genomfördes med bandklippning och ett ekipage mullrande veteranbilar, som tog med ett antal utvalda passagerare på en första tur...
  • 24 APR 2018
    Torsdagen 3 maj bjuder Upplands-Bro kommun, Trafikverket och Veidekke in till invigning av Kockbacka trafikplats i Bro.
  • 22 MAR 2018
    I september genomförde kommunens tekniska kontor, polisen och kommunens trygghetssamordnare en inventering av utomhusmiljön i Bro. Inventeringen resulterade i en rad förslag på förbättringar. Nu har samtliga förslag åtgärdats av ...
  • 13 MAR 2018
    Under vecka 10 fällde kommunen sex träd i Bro centrum. Träden fälldes på grund av att rotsystemen trängt in under en VA-ledning och skadat ledningen.

Kalenderhändelser inom gata & park