Upplands-Bro kommun logotype

Nyheter på lättläst

Nyheter på lättläst

8 sidorlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster är en tidning med lättlästa nyheter.
Den ges ut av Centrum för lättläst.
Du kan både läsa tidningen
och lyssna på tidningen.

Nyhetstidningenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster är också en tidning med lättlästa nyheter.
Nyhetstidningen kommer en gång i veckan.

Klartext i P4länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster är ett nyhetsprogram på lätt svenska.
Det är Sveriges Radio som sänder Klartext.
I Klartext hör du dagens nyheter
om Sverige och världen
berättade med enkla ord.
Programmet är tio minuter långt
och sänds på vardagar klockan 18.00-18.10.
Du kan lyssna på programmet
direkt i din dator.

Sidan uppdaterad: 2010-05-07   Sidansvarig: Conny Andersson

Kommentarer till "Nyheter på lättläst" (0)

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar

Stäng
*
*
*Obligatorisk uppgift

Användarregler för kommentarer

Stäng

När du skriver kommentarer på upplands-bro.se gäller följande regler:

Kommentarer som skrivs ska följa svensk lag. Det innebär att kommentarerna inte får innehålla:

  • Förolämpningar eller förtal.
  • Hotelser, hets mot folkgrupp eller andra trakasserier.
  • Olovliga våldsskildringar, pornografi eller barnpornografi.
  • Uppmaning till brottslig verksamhet.
  • Datorvirus eller annat som kan skada Upplands-Bro eller andra användares utrustning.
  • Material som innebär intrång i immateriella rättigheter, såsom varumärke eller upphovsrätt.
  • Information som innehåller kommersiella budskap eller annan marknadsföring.
  • Din kommentar granskas. Om den blir godkänd visas den på sidan.

Kontakta sidansvarig Conny Andersson

Stäng
Kontakta sidansvarig Conny Andersson
*
*
*Obligatorisk uppgift
Stäng
Google Translate