Upplands-Bro kommun logotype

Barn och skola

Barn och skola

I Upplands-Bro finns det förskolor och skolor
som ägs av kommunen.
De kallas kommunala.
Men det finns också förskolor och skolor
som ägs av företag.
De kallas friskolor.
Förskolan
Förskolan är till för barn som inte har börjat i skolan ännu.
Om du vill att ditt barn ska få en plats
på förskolan
kan du ringa till kommunen.
Telefonnumret är: 08-581 690 00

Skolan
I Upplands-Bro finns 10 kommunala grundskolor
och 2 gymnasieskolor.
Vi har också särskolor.
Särskolor är skolor för barn
som behöver extra stöd.

I Upplands-Bro finns också friskolor
för grundskolan och gymnasieskolan.

Skolor för vuxna
I vuxenskolan kan vuxna få utbildning
från grundskolan och gymnasieskolan.
Där finns också kursen svenska för invandrare, Sfi.

Ring till kommunens bildningsförvaltning
om du har frågor
om förskolor och skolor.
Telefonnumret är: 08-581 690 00

Sidan uppdaterad: 2010-05-07   Sidansvarig: Conny Andersson

Kommentarer till "Barn och skola" (0)

Skriv en kommentar

Skriv en kommentar

Stäng
*
*
*Obligatorisk uppgift

Användarregler för kommentarer

Stäng

När du skriver kommentarer på upplands-bro.se gäller följande regler:

Kommentarer som skrivs ska följa svensk lag. Det innebär att kommentarerna inte får innehålla:

  • Förolämpningar eller förtal.
  • Hotelser, hets mot folkgrupp eller andra trakasserier.
  • Olovliga våldsskildringar, pornografi eller barnpornografi.
  • Uppmaning till brottslig verksamhet.
  • Datorvirus eller annat som kan skada Upplands-Bro eller andra användares utrustning.
  • Material som innebär intrång i immateriella rättigheter, såsom varumärke eller upphovsrätt.
  • Information som innehåller kommersiella budskap eller annan marknadsföring.
  • Din kommentar granskas. Om den blir godkänd visas den på sidan.

Kontakta sidansvarig Conny Andersson

Stäng
Kontakta sidansvarig Conny Andersson
*
*
*Obligatorisk uppgift
Stäng
Google Translate